Blog Đurđice Antolić

Blog Đurđice Antolić

Ovaj je tekst transkript na hrvatskom jeziku dijela video ilustracije knjige Broj zvijeri. Kad je Knjiga otkrivenja napisana, Drugi dio, koji se odnosi na Posljednje viđenje svetog proroka Daniela. Video ilustraciju uredio je i na engleski preveo Serge Belobaba na temelju originalnih istraživanja ruskih znanstvenika Anatolija T. Fomenka i Gleba V. Nosovskoga. Za potrebe transkripta korišteno je izdanje hrvatske verzije Biblije iz 1969. godine (Stvarnost, Zagreb).

Knjiga otkrivenja i Knjiga o Danielu


Vjeruje se da je biblijska Knjiga o Danielu napisana na sličan način kao i Knjiga otkrivenja. Doista, na mnogim mjestima jasno odjekuje s njom. Međutim, prema povjesničarima, Knjiga o Danielu nastala je mnogo ranije od Knjige otkrivenja, a prema novoj kronologiji [rekonstrukcija povijesnih događaja koju su ustanovili Fomenko i Nosovski] scenarij je obrnut. Kao što smo vidjeli, Otkrivenje je napisano tek 1486. godine [više o tome vidi ovdje] ​​jer je u njega uključen horoskop [zodijak] iz 1486. ​​godine. S druge strane, knjiga proroka Daniela vjerojatno je nastala znatno kasnije. Biblijska Knjiga o Danielu vjerojatno se prvi put pojavila u drugoj polovici 16. stoljeća. A verzija koja nam je došla do danas vjerojatno datira još iz kasnijeg vremena, s početka 17. stoljeća.

To pojašnjava zašto međusobna povezanost između Otkrivenja i Knjige o Danielu ukazuje na činjenicu da je Daniel crpio svoju simboliku iz Otkrivenja, a ne obrnuto. Navedimo nekoliko primjera jasnih sličnosti između knjige o Danielu i knjige Otkrivenja.

Knjiga otkrivenja kaže:

Ta „Zvijer” koju sam vidio „sličila je na leoparda”;noge su joj bile „kao u medvjeda”, a usta kao „u lava”. Zmaj joj predade svoju moć, svoje prijestolje i veliku vlast.” Otkrivenje 13,3

Knjiga o Danielu prepričava ovaj stih ovim riječima:

Gledah dalje, i evo: treća neman kao leopard, na leđima joj četiri krila: imaše četiri glave, i dana joj moć.” Daniel 7,6

Knjiga otkrivenja kaže:

„Potom opazih „gdje izlazi iz mora Zvijer” sa „deset rogova” i „sedam glava”. I bila
su joj dana „usta” koja „su govorila ohole riječi” i psovke…” Otkrivenje 13,1,5

Knjiga proroka Daniela odražava Otkrivenje:

Zatim, u noćnim viđenjima, pogledah, kad eno: četvrta neman, strahovita, užasna, izvanredno snažna … i imaše deset rogova,” Daniel 7, 7-8

I tako dalje i tako dalje. Bliska povezanost između Knjige Daniela i Otkrivenja dobro je poznata. U Scaligerovoj kronologiji [Joseph Justus Scaliger, 1540.-1609., osnivač moderne kronoligije] nedostaje zadovoljavajuće objašnjenje. U novoj kronologiji sve dolazi na svoje mjesto. Knjiga otkrivenja napisana je oko 1486. ​​godine. Knjiga Daniela, međutim, kasnije je djelo, koje datira iz 16. i 17. stoljeća. Štoviše, ispada da postoje i druge jasno kasnosrednjovjekovne knjige koje se pripisuju proroku Danielu. Istaknuti primjer je takozvano Danielovo posljednje viđenje.

Danielovo posljednje viđenje nije uvršteno ni u jedan moderni biblijski kanon i nikada nije objavljeno do nedavno. Razlog tome je što na mnogim mjestima očito proturječi suvremenoj kronologiji. Uostalom, Daniel se smatra starozavjetnim prorokom koji je navodno živio mnogo prije Kristova rođenja. Ali kako možemo razumjeti činjenicu da su geografska imena korištena u njegovom proročanstvu isključivo srednjovjekovna? ​​Spominje se čak i obred krštenja. Sve to nedvosmisleno smješta Danielovo starozavjetno proročanstvo u srednjovjekovno kršćansko doba. Međutim, skaligerijanska kronologija nije sposobna prilagoditi se takvom pomaku. Ona se raspada pod njegovom težinom.

Sljedeći odlomak iz Danijelove posljednje vizije citiran je iz crkvenoslavenskog rukopisa koji se čuva u odjelu za rukopise Ruske državne knjižnice.

Kada su Fomenko i Nosovski pokušali pristupiti ovom rukopisu u Ruskoj državnoj knjižnici 1992. godine, naišli su na značajne poteškoće. Evo kako se to odvijalo. Jedan od autora, Gleb Nosovski, u to je vrijeme bio registriran u odjelu za rukopise. S članskom iskaznicom odjela za rukopise, Nosovski je zatražio da mu se dadne spomenuti rukopis. Kao odgovor, rečeno mu je da to nije moguće. U odjelu za rukopise postoji pravilo da ako netko uzme rukopis i ostavi ga na polici, on će tamo ostati četiri mjeseca tijekom kojih se neće dati nikome drugome. Srećom, u to vrijeme, poznanica Nosovskog, Maria Borisova, radila je na šalteru za posudbu. Ljubazno je pristala dati rukopis na kratak pregled. Kada je rukopis konačno predan i Nosovski vidio opis njegove posudbe, bio je zapanjen. Pokazalo se da je u posljednjih 20 godina bio predan isključivo jednoj te istoj osobi. Ta je osoba trebala dolaziti u knjižnicu samo jednom svaka četiri mjeseca kako bi osigurala posjed rukopisa doživotno. Prije toga, rukopis je otprilike isto vrijeme bio osiguran od strane drugog povjesničara. I tako dalje. Pojavio se izvanredan obrazac. Čini se da povjesničari imaju sposobnost učiniti bilo koji „nezgodni” rukopis potpuno nedostupnim javnosti. Formalno, on ostaje u knjižnici, navodno dostupan javnosti, ali neće biti dan nikome. To je zato što je povezan s određenim povjesničarem, u ovom slučaju, posljednjih 20 godina. Činjenica da se ovaj povjesničar nije potrudio objaviti rukopis tijekom 20 godina je nevažna. Rukopis i dalje neće biti objavljen. Takav postupak, koji je postojao u odjelu za rukopise Ruske državne knjižnice prije 1992. i vjerojatno i dalje tamo postoji, zapravo se svodi na neslužbenu zabranu pristupa raznim drevnim izvorima od strane vanjskih osoba. Ova zabrana uopće nije slučajna. To je jednostavno nužno za povjesničare koji su oprezni u dopuštanju vanjskim osobama da imaju pristup neobjavljenim drevnim rukopisima jer razumiju da takvi rukopisi mogu sadržavati informacije koje oštro proturječe scaligerijanskoj verziji povijesti. Neki povjesničari, bez obzira je li ta verzija istinita ili ne, mogu smatrati njezinu obranu značajnom za svoj opstanak.


Danielovo posljednje viđenje rukom je prepisao Gleb Nosovski u čitaonici odjela za rukopise 1992. godine. U ovom starozavjetnom proročanstvu, srednjovjekovni europski narodi izravno se nazivaju Rusima, Tatarima i Izmaelcima. Izmaelci i Etiopljani nazivaju se Tatarima. Nadalje, izričito se spominje kršćanski obred krštenja. Spominje se i poznati srednjovjekovni grad Solun, ili Salonika. Pred kraj proročanstva koriste se izrazito kršćanski izrazi, uključujući spominjanje Antikrista. S druge strane, vrijedi ponoviti da se ovaj tekst pripisuje starozavjetnom proroku Danijelu, koji je navodno živio u predkršćanskom dobu, mnogo prije početka obične ere [kalendarski sustav koji počinje od 1. godine, koja se tradicionalno smatra godinom rođenja Isusa Krista].

Posljednja vizija svetoga proroka Daniela

Ovako govori Gospodin Svemogući: teško tebi, zemljo, kad anđeosko žezlo vlada u tebi! Tada Gospodin Svemogući zapovjedi jednom od svojih anđela govoreći mu: siđi na zemlju i uzmi s nje istinu i mir i učini da se ljudi međusobno proždiru. I posla druge anđele i zapovjedi jednom od njih: idi na sjeverne otoke: neka tvoj broj bude 1144, jer ondje moraju biti srušena dva dijela, a treći dio uzet. A drugome reče: idi u zapadne zemlje i neka tvoj broj bude 1200, jer ondje moraju biti srušena dva dijela, a treći dio uzet. A trećemu anđelu reče: idi u Aziju i Frigiju [zapadno-središnji dio Anadolije, moderna Turska], i Galaciju [drevna regija na području današnje Turske] , i Kapadokiju [moderna Turska], i Siriju, i do same Majke gradova, i neka tvoj broj bude 1360, jer ondje moraju biti srušena dva dijela, a treći dio uzet.

Teško tebi, zemljo, od muke, jer će Gospodin Svemogući poslati na tebe divlje skakavce i one bez krvi. Osam će pošasti biti poslano na tebe, i neće ostati ni životinja ni drvo. Gnjev Božji je na one koji se nisu pokajali za svoja brojna bezakonja i nepravde. Osamnaest mjeseci bit će im nanošene rane, dok oni koji ostanu živi ne budu zavidjeli mrtvima govoreći: blago mrtvima, jer nisu iskusili ove sadašnje dane.

I po Božjoj zapovijedi, oganj će izaći iz mora i spaliti žive na kopnu i moru, i dosegnut će Grad na sedam brda i okrenuti se prema zapadu. Teško tebi, Grade na sedam brda, od takvog gnjeva! Okružit ćeš se mnoštvom ratnika i oduprijeti se kao da je pobjeda blizu. Tvoji će prekrasni zidovi pasti poput smokvinog lišća, a mladić će ući u tebe. Stavit će u tebe smanjeno žezlo, ali ga neće zadržati. Stavit će ruke na svetu žrtvenu žrtvu i proždrijet će sveto biće i dati ga potomstvu uništenja.

I usnula će se zmija podići i udariti mladića, a on će uzeti njezinu dijademu za sebe i nakratko uzvisiti svoje ime. I potomstvo uništenja, nakon što se utvrdi, okrenut će se prema Zapadu. I tako će usnula zmija predati časnog smrti.

I RUSI će držati Grad na sedam brda. Šesti i peti narod će posijati svoj otrov u njemu, i mnogi će ga konzumirati u osveti za svece.

I Istokom će vladati tri pravila. Pa ipak, netko na Zapadu će vladati Istokom.

A nakon toga, bezakonik će se pojaviti, i drugi s njim. Drugi će biti velik i divlji po izgledu. Porazit će ISMAELCE i istrijebiti ih do korijena. Narodi koji žive na sjeveru bit će uznemireni, i svi sjevernjaci će marširati žestokim putem i doći do velike rijeke, dijeleći se na četiri dijela. Prvi dio će uzeti svoj dio u Efezu [moderna Turska], drugi u Melagini [drevni grad Lagina, moderna Turska] , treći na rubu polja, što je Pergamon [moderna Turska], a četvrti u Betaniji [?]. Sakupit će mnogo drveća [oružja?] i ući u samu Siriju.

Narodi koji žive na Jugu bit će uznemireni. Veliki Filip će se uzdići s osamnaest naroda i okupit će se u Gradu na sedam brda. Bit će bitke kakve prije nije bilo. Tada će Vus vikati, a Skeralaf će plakati, Stalorin će reći: „Ustanite, mir neka je s vama i osveta nad neposlušnima.“ Stigli smo na desnu stranu Grada na sedam brda i pronašli čovjeka kako stoji između dva stupa, kose bijele od pravedničkih godina, daje ciljeve siromašnima, s prodornim pogledom i blagom mudrošću. Srednje je visine, a na desnoj nozi, u sredini pojasa, ima ožiljak. Uzmite četiri anđela koji daju život i okrunite ovog čovjeka za kralja.

Uvest će ga u svetu Sofiju [Aja Sofija?] i okruniti ga za kralja, stavljajući mu oružje u desnu ruku govoreći: „Budi hrabar i pobijedi svoje neprijatelje.“ Uzimajući oružje od anđela, udarit će IZMAELCE, ETIOPLJANE. I sve ostale TARTARE. Podijelit će IZMAELCE na tri dijela. Oružjem će uništiti prvi dio. POKRSTITI [Sic!] drugi, a treći s velikim bijesom potjerati prema hrastu Sinle. Po njegovom povratku, otkrit će se zemaljsko blago i postat će bogat, i neće biti siromaštva. Zemlja će dati svoje plodove sedmerostruko, a oružje će se pretvoriti u srpove.

Vladat će 32 godine, a nakon njega doći će drugi, drugačiji od njega. Predviđajući njegovu smrt, doći će u Jeruzalem kako bi predao kraljevstvo Bogu. Nakon toga, četiri njegova sina preuzet će prijestolje. Prvi će vladati u Rimu, drugi u Aleksandriji, treći u Gradu na sedam brda, a četvrti u Solunu. Ratovat će među sobom. Svećenici i redovnici bit će pretvoreni u ratnike i sukobljavat će se u bitkama. Nitko od njih neće biti pošteđen, jer među njima neće biti dostojnog čovjeka.

I nakon ovoga, drugi će vladati u SOLUNU kratko vrijeme. Odmah će Smirna [grad na egejskoj obali Anadolije, Turska] i Cipar potonuti u more od daha vjetra. I tako će ANTIKRIST vladati, čineći prijevarna čuda. Uzvisit će Židove i obnoviti pali grad. Bit će gladi i potresa posvuda. Voda će presušiti i kiša neće padati na zemlju. Nebesa će se saviti i anđeli Božji će zatrubiti i svi koji su prije umrli uskrsnut će. Gospodin će iznenada doći suditi žive i mrtve. Njemu neka je slava zauvijek. Amen.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Pregled privatnosti
Blog Đurđice Antolić

Ova web stranica koristi kolačiće kako bismo vam mogli pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije kao što su prepoznavanje vas kada se vratite na našu web stranicu te vaše preferencije najposjećenijih i najkorisnijih dijelova web stranica.

Strictly Necessary Cookies

Strogo nužni kolačići potrebni su za osnovne funkcije web stranice. Ovi kolačići spremaju informacije potrebne za ispravno funkcioniranje web stranice.

Kolačići treće strane

Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što je broj posjetitelja web stranice i najpopularnije stranice.

Održavanje ovog kolačića uključenim pomaže nam poboljšati našu web stranicu.